Årsoppgjør

Du får faktura årlig etterskuddvis basert på innsendt skattemelding, årsregnskap, aksjonærregisteroppgave eller grunnlagsdata*. Vi sender faktura i september med månedspris * 12. Dette gjelder også innsending av skattemelding for lønnstaker/pensjonist (privatperson uten næring).

Årsoppgjør pluss

Du får faktura årlig etterskuddvis basert på innsendt skattemelding, årsregnskap, aksjonærregisteroppgave eller grunnlagsdata*. Vi sender faktura i september med månedspris * 12.

Periodeavslutning

Du faktureres etterskuddsvis per mnd basert på antallet firma du har aktivert på pakken.

Komplett

Pakken består i praksis av “Årsoppgjør pluss” og “Periodeavslutning”. Du faktureres derfor løpende etterskuddsvis hver måned for “Periodeavslutning” og årlig etterskuddsvis for “Årsoppgjør pluss” basert på innsendt skattemelding eller årsregnskap.

Antallet aktiverte klienter på “Komplett-pakken” må stemme overens med antallet innsendte skattemeldinger fra klienter på “Komplett” for at volumrabatten skal bli riktig.

Faktura

Du mottar én samlefaktura for alle klientene du har satt opp i klientoversikten.
Antallet på fakturaen gjenspeiler for årsoppgjørpakkene faktisk antall innsendte årsoppgjør. Prisen på faktura er mnd pris * 12 mnd.

Dersom du sender en fakturerbar innsending etter at årlig faktura er sendt ut fra oss, vil disse faktureres ved neste årlig fakturering. F.eks dersom du sendte inn et årsoppgjør/skattemelding/gr.lag data i oktober 2023, får du faktura for dette ved hovedfaktureringen i 2024.

Selskap som er avviklet i 2024 og har sendt inn forhåndsfastsetting faktureres i 2024 og vil har samme tekst på faktura som selskaper med innsending skattemelding for 2023.

Selskap med innsendt avviklingsregnskap/forhåndsfastsetting fra 01.09.23 til og med 15.09.24 vil får faktura september 2024. Gjelder avvikling av regnskapsåret 2023 og 2024.

Antall klienter med "periodeavslutning" gjenspeiles antall klienter med aktiv pakke. Husk at dette faktureres hver mnd.

Grunnlaget for viderefakturering til dine kunder får du i Innsikt. Har du ikke tilgang så får du tilgang ved å trykke på denne linken og sende inn skjema

OBS: tidspunkt for fakturering vil kunne påvirkes av utsettelse av skattemeldingsfristene fra skatteetaten. Antatt fakturering 2024: i løpet av tredje kvartal.

*Grunnlagsdata:

  • Andelshavers/aksjonærs andeler av boligselskapets ligningsmessige beløp (Tidligere RF-1139)
  • Sameiers andeler av boligsameiets likningsmessige beløp (Tidligere RF-1140)
  • Pass og stell av barn (Tidligere RF-1241)
  • Gaver til frivillige organisasjoner og tros- og livssynssamfunn (Tidligere RF-1310)
  • Betalinger til selvstendig næringsdrivende (Tidligere RF-1321)

Bestill Periode & År

- Hva skjer ved bestilling?
Du får en ordrebekreftelse på epost og du får tilgang til systemet i løpet av 1-2 dager.
Bestillers navn vil bli gitt administrator-rettigheter.

- Koster det noe?
Nei, bestilling er 100% uforpliktende og det påløper ingen kostnader før du oppretter klienter og velger pakker i systemet.

Lurer du på noe?

Start en chat med oss i høyre hjørne, så hjelper vi deg!
Mellom kl. 09:00–16:00 kan du kontakte våre produkteksperter eller din Visma-partner. Vår KI-chat er tilgjengelig 24 timer i døgnet og vil hjelpe deg!
8 av 10 supporthendvendelser blir nå løst av KI.

Tusen takk! Din henvendelse har blitt mottatt, og vi vil kontakte deg så fort som mulig!
Oi oi! Her ser det ut til å ha skjedd en feil!
Vennligst prøv å fyll ut, og send skjemaet på nytt!